PROGRAM SZKOLENIA "INSULINOOPORNOŚĆ W PRAKTYCE"


  1. Insulinooporność
    1. Definicja, rodzaje insulinooporności
    2. Mechanizm działania –zależności insulina/glukagon, czyli dlaczego osoby z IO nie chudną na diecie redukcyjnej
    3. czynniki zagrożenia, predyspozycje do zachorowania
    4. objawy
    5. diagnostyka (w tym jak przygotować się do badań) i kryteria rozpoznania insulinoopornosci (przykłady krzywych cukrowych i insulinowych)
  2. Insulinooporność w gabinecie dietetyka
    1. Kiedy podejrzewać insulinooporność u pacjenta? – omówienie wywiadu żywieniowego i interpretacja dzienniczka żywienia
    2. Opracowanie diety pod kątem wyników z testu OGTT – ilość posiłków oraz przerwy między nimi, rozkład makroskładników
    3. Największe grzechy insulinoopornych – ciągłe dojadania oraz nieświadome dopijanie stymulujące wyrzut insuliny / trening niedopasowany do diety/ dieta niskowęglowodanowa prowadzona na własną rękę - konsekwencje
    4. Suplementacja – możliwość czy konieczność? (D3, EPA+DHA, ALA, TMG, probiotyki, betaina, mioinozytol) oraz przyprawy (cynamon, kurkuma, chilli, czarnuszka,)
    5. Superfoods polecane dla osób z insulinoopornością
  3. Strategie żywieniowe stosowane w insulinooporności
    1. Dieta oparta na IG i ŁG: definicja IG oraz ŁG: czynniki wpływające na podwyższenie i obniżenie IG, praktyczne ujęcie IG i ŁG – pokazanie jak bilansować jadłospis w IO, aby zachować niski indeks posiłku. Omówienie indeksu insulinowego
    2. Diety niskowęglowodanowe, w tym ujęcie śniadań białkowo-tłuszczowych – kiedy je zastosować?
    3. Konieczność eliminacji mleka krowiego, pszenicy czy glutenu – dietetyczne kontrowersje – prawda czy fałsz?
  4. Inne czynniki mające wpływ na gospodarkę węglowodanową
    1. Odpowiedni sen i relaks – utrzymanie dobowego rytmu organizmu, działanie melatoniny i odpoczynku
    2. Aktywność fizyczna – jaki trening jest odpowiedni dla osoby z insulinoopornością i dlaczego często lepszym wyborem od interwału jest spacer?
    3. Najważniejsze leki i ich wpływ na organizm – metformina, metformina o przedłużonym działaniu – mechanizm działania
    4. Praktyczne wskazówki dla osób chorujących na insulinooporność: (pielęgnacjia skóry - rogowacenie ciemne, sposób  na cellulitis i zapobieganie „galaretowatości skóry”, nadmiar wody - jak się go pozbyć , hirsutyzm,porady zapobiegające nadprodukcji sebum.
  5. Insulinooporność, a inne jednostki chorobowe: choroby autoimmunologiczne, niedoczynność tarczycy, cukrzyca, hipoglikemia reaktywna, PCOS, choroby nadnerczy, zespół metaboliczny.

KUP TERAZ

ZAPISZ SIĘ DO ZDROWEGO NEWSLETTERA

I ODBIERZ 50 ZŁ RABATU NA KURS!

ZADZWOŃ

NAPISZ

ZAPISZ SIĘ NA KURS

Wszelkie prawa zastrzeżone dla Instytut Dietetyki i Promocji Zdrowia by SPECTRUM MARKETING © 2016

  +48 787 323 370

 

    rejestracja@instytutdietetyki.pl

 

GABINET W TYCHACH

 

ul. Owczarska 9
43-100 Tychy

 

 

 

 

 

GABINET W KATOWICACH

 

ul. Podgórna 4
40-008
Katowice

GABINET W ZABRZU

 

ul. Wolności 338b
41-811 Zabrze

Niedługo znajdziesz nas także w Sosnowcu, Gliwicach i Bielsku-Białej.

GODZINY OTWARCIA:

 

poniedziałek 08:00 – 20:00
wtorek 08:00 – 20:00
środa 08:00 – 20:00
czwartek 08:00 – 20:00
piątek 08:00 – 16:00

 

NASZE SIEDZIBY

DOŁĄCZ DO NAS W SIECI:

KONTAKT:

Nasi Partnerzy:

 

DANE DO PRZELEWÓW:

 

Instytut Dietetyki i Promocji Zdrowia

41-409 Mysłowice, Kosztowska 27

ING BANK ŚLĄSKI: 50 1050 1399 1000 0091 4749 5429


Kod Swift ING Banku Śląskiego czyli: INGBPLPW
IBAN tworzymy poprzez dodanie tylko liter PL przed numerem rachunku.

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO Z NOWINAMI O ZDROWYM ŻYCIU?

ZAPISZ SIĘ DO
ZDROWEGO NEWSLETTERA

ZAPISZ MNIE
ZAPISZ MNIE
Witaj w Naszym gronie :)
Jeżeli nie podasz nam swojego maila, to nie
mamy jak do Ciebie pisać.

tel. 787 323 370

NAPISZ DO NAS

SKLEP ONLINE